poniedziałek, 20 maja 2013

Banh mi z wędzonym tofu i marynowanymi warzywami

Jak wspominałam już jakiś czas temu, wpływy kuchni francuskiej sprawiły, że w Wietnamie niezwykle popularne są bagietki. Bánh Mì to wietnamska nazwa różnych rodzajów chleba, zaś w krajach zachodnich, w których żyją duże społeczności imigrantów (a więc także i w Polsce) terminem tym określa się szczególny rodzaj wietnamskich kanapek, wypełnionych zazwyczaj różnymi rodzajami mięsa, omletem lub tofu i warzywami. 
W mojej wersji występują moje ulubione tofu wędzone, marynowane warzywa i kolendra. Kolendry powinno być jak najwięcej, jak jednak widać na zdjęciu - mnie się akurat kończyła :/



Bánh Mì z tofu i marynowanymi warzywami

bagietka (u mnie pełnoziarnista)
4 plastry wędzonego tofu (odsączonego na papierowym ręczniku, usmażonego na odrobinie oleju kokosowego i ponownie odsączonego - tym razem z tłuszczu)

mała marchewka
1/2 ogórka
szczypiorek
papryczka chilli (bez pestek)
mały kawałek imbiru
3 łyżki octu ryżowego
1/2 łyżeczki cukru palmowego
1 łyżka sosu sojowego

liście kolendry (dużo!) i bazylii
ew. majonez (może być wegański), słodki sos chilli, sriracha, smażona cebulka/szalotka

Marchewkę i ogórka obieramy i, wciąż obieraczką, kroimy na cieniutkie paski. Szczypiorek i papryczkę chilli kroimy na skos. Imbir ścieramy na tarce. W miseczce mieszamy ocet ryżowy, cukier, imbir i sos sojowy i tak przygotowaną marynatą zalewamy warzywa, dokładnie mieszamy (najlepiej łapką) i odstawiamy na 15-20 minut. 
Bagietkę podgrzewamy w piekarniku (możemy pozbawić ją części miąższu, żeby było więcej miejsca na nadzienie). 
Jeśli używamy, smarujemy bagietkę majonezem, układamy dokładnie odsączone, ciepłe plastry tofu, marynowane warzywa, zioła, ewentualnie polewamy sosem i/lub posypujemy smażoną cebulką. 


3 komentarze:

  1. Smakowita kanapka - podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę to! Wygląda obłędnie! Jakiego tofu używasz - Polsoi, sunfood czy jakiegoś innego?

    OdpowiedzUsuń
  3. Najczęściej używam Polsoi, wędzone bardzo mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń